fredag 7 oktober 2011

Tidig pudel

Det tog inte lång tid från att Juholt träder fram i rampljuset igen (han har legat på latsidan sedan sommaruppehållet efter almedalen) tills dess att en liten pudel hoppar ut. I skuggbudgeten skulle miljoner satsas på att komma tillrätta med bidragsfusket och skattesmitandet. Och vad gör herr ljugholt själv? Får bidrag han inte ska få till en summa av 160 000 kr och är nu dessutom polisanmäld för tilltaget.

Detta visar på en sån otroligt stark bild vissa politiker har för allmänheten. "Se så, gör såhär nu! Vadå? Ska jag också göra så, neeeeeeeej, det kan inte stämma, jag är svenska folkets ledare även om någon annan sitter på tronen för tillfället, det ska INTE jag behöva göra".

Att sedan en viss malmöit inte gör dagen bättre för kulholt och hans kulbo med tanken att Svenska medborgare ska delas upp i ett A-lag och ett B-lag med olika medborgarskap..... Jag kan bara höra hur SD jublar och dricker champagne ikväll över det förslaget.

Att Juholt SAMMA DAG ställer in sin medverkan i en tv-debatt på söndag för "han vill inte stå bredvid jimmy" är lika barnsligt patetiskt som att man inte vill spela med den där fule på gympan.

Frågan är inte längre OM, och det har den i mina ögon inte varit sedan maj och lybien förvecklingen, utan NÄR partiet börjar ifrågasätta deras store landsfader som aldrig någonsin kommer att bli stadsminister med uttalanden, politik och "vänner" som han har.

AB AB AB  AB DN DN DN DN DN Exp Exp Exp Exp Exp SvD SvD SvD

Tokmoderaten Tre Gånger Om Böhlmark Västros Cornucopia Christian Högberg Kjellberg Karameller Hagbom Kent

Inga kommentarer: